Dag 6

Dag 6.
Efter cirka 12 timmars sömn så borde jag hoppat upp ur sängen tycker man, men icke. Drog mig iallafall upp för att planen var att ta en dusch i vattnet utanför som vi gjorde någon kväll tidigare. Schampo flaskan och handduken i högsta hugg påväg ner mot stranden så kommer jag ju på att det inte längre är någon sjö, utan havet och saltvatten.. Nödplanen blev en dusch i vattenhinken vi har i bilen. Ett tag senare rullade vi på vägen igen, men denna gång mot Wellington. Wellington är en större stad längs havet, men en hamn, shoppinggata, museum osv. Eftersom att vädret inte var på topp så blev det en tur längs shoppinggatorna.

Imorgon redan säger vi hejdå till nordön och tar färjan över till sydön för nya äventyr. 2 veckor på sydön kommer bli riktigt bra! Bland annat ska vi förhoppningsvis träffa på lite djur, roliga och läskiga aktiviteter i Queensland, högre toppar och andra väder samt många fler mil kommer det bli. Mer säger jag inte än. Vi är förväntansfulla och njuter varje sekund av det här. Livet är allt bra här nere!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0