Tiden i Sydney

11 dagar på denna resa har nu gått. Har gått ganska snabbt men det har hunnits med en hel del. Dessa dagar har iallafall spenderats här i Sydney. Har hunnit bo på två stycken hostel. Under dessa dagar har jag försökt besöka så mycket utav Sydney som möjligt. Jag har bland annat varit vid opera huset några gånger, besökt Bondi Beach som är en strand cirka 30 minuter med buss bort ifrån sydney centrum, besökt The Rocks, Darling Harbour, testat på utelivet här i Sydney, tvättat, fixat bankkort och gått längs alla shoppinggator. Har shoppat lite smått, men när man bor i en ryggsäck så att säga, så får det inte plats med så mycket mer än jag redan packat ner.

Idag tog vi färjan mot Manly som är ett otroligt fint ställe med shopping, hamn och strand. Manly beach som är en väldigt omtalad strand besökte vi och jag kan inte annat än hålla med om hur fint det faktiskt var där. Rekomenderar verkligen att besöka den stranden! Tog en lunch vid hamnen där sen också, mys!

Imorgon lämnar vi sydney centrum och åker till seven miles beach. Jag ska äntligen uppfylla något som jag väldigt länge har drömt om - surfa. Surfcamp heter det vi ska åka på och lära oss surfa. 5 dagar där av 2 lektioner surfing varje dag. Det är cirka 60 personer som ska åka med, så det blir en hel del nytt folk att lära känna dessutom. Känner på mig att det kommer bli en galet bra vecka. Slänger kanske upp några bilder under veckans gång och även berättar hur det går med surfingen osv beroende på hur tillgången till internet ser ut där. På fredag återvänder vi tillbaka hit till sydney, men då sätter jag mig på en 16 timmars bussresa. Ska nämnligen lämna Sydney och prova på Brisbane.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0