V 14

Måndag. Ny vecka - nya möjligheter. Nu påbörjar jag vecka 14 här i Australien. Jag har hittills under min tid här i Australien besökt Sydney, Gerroa, Brisbane, Byron bay, Coolangatta och nu tillbaka i Brisbane. Såhär långt under den här resan har jag gjort så mycket otroliga saker. Först och främst kan vi ju börja med att jag vågade ta steget till att packa väskan, lämna tryggheten hemma och åka iväg - inte bara sisådär en eller två timmar bort utan till andra sidan jordklotet, jag har lärt känna väldigt många nya människor - både från Sverige men även från andra delar av världen, besökt så otroligt många roliga och spännande platser, bott på allt ifrån underbara till äckliga hostel, levt på snål budget, blivit hyresgäst dvs mitt första egna place, checkat av skydive på "att göra listan", skaffat jobb och jobbar nu utomlands vilket ger mig så många nya erfarenheter och meriter till senare och jag har lärt mig så mycket mer om mig själv, om allt där hemma som jag vanligtvis tar föregivet, lärt mig att klara mig på egna ben osv. Vissa saker har varit mindre roliga så som alla viktiga papper och viktiga saker man måste kunna/ta reda på och göra. Men att vara här och leva min dröm kommer jag aldrig att ångra. Jag är på sätt och vis faktiskt stolt över mig själv att jag vågade ta steget och följa mina drömmar. För allt det här, min vardag här nere, är mer än något jag kunna drömma om. Jag älskar verkligen det här livet.

Snart är det jul och sedan börjar ett nytt år. Jag har jobbat och levt här i Brisbane ett tag nu och i januari någon gång så ska jag antagligen fortsätta min resa. Vart jag ska, när jag ska lämna allt här så som jobbet, fina jobbvänner, brisbane i sig, huset vi bor i och ja, så har jag så mycket mer att se fram emot. Har så mycket saker kvar på "att göra listan". Att våga ta nya steg. Hur planerna ser ut just nu kan jag berätta imorgon! Godnatt på er alla. Ni är saknade där hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0