Mina planer och funderingar med resan

Planerna med denna resa ifrån början var att resa längs östkusten till största del. Östkusten är känt för att vara mest anpassat för backpackers, turister och liknande medan västkusten är mindre befolkat, dyrare och avstånden mellan platserna är större. Jag började som sagt resan i Sydney där jag befann mig i två veckor och sedan väntade Surfcamp i Gerringong som ligger 2 timmar söder om Sydney. Efter det fortsatte vi resan mot Brisbane, alltså högre upp på östkusten. Det är där jag än idag befinner mig. Har dock tagit "semester" och besökt Byron Bay och Coolangatta. Nu när jag har provat på att jobba, skaffat mig nya erfarenheter och kontraktet på rummet snart går ut så känner vi oss ganska så klara här i Brisbane. Jag har under tiden jag bott här haft många funderingar på hur jag vill fortsätta min resa. Ett alternativ är att igen ta mig neråt mot Gerringong då jag fått ett otroligt erbjudande om att bo hemma hos ett surfingproffs och surfa dagarna ut ett tag. Dock så känns det lite tråkigt att bege sig neråt redan nu när jag är halvvägs uppe på östkusten. Så om erbjudandet finns kvar så skulle kanske det alternativet vara något lite senare på resan när jag ändå ska neråt mot Melbourn osv. Andra alternativet är att fortsätta uppåt längs östkusten med slutdestination Cairns. Det tredje alternativet är att åka till Nya Zeeland över kanske tre veckors tid. Hur jag än gör så kommer det bli hur bra som helst, men nu är det faktiskt vädret som jag måste gå lite efter. Jag måste titta vad jag "tjänar" på att göra vädermässigt. Vill självklart besöka Nya Zeeland när det är varmt, och ju längre jag väntar med den resan dessto kallare kommer det att bli. 
 
Det är ungefär mina planer och funderingar kring min fortsatta resa. Jag har många saker kvar att checka av och är riktigt taggad på att börja resa, känna adrenalinkick, uppleva ännu mer och leva för dagen som en riktig backpacker. 
 
Vad jag gör, när jag gör allt, i vilken ordning osv, får jag ta reda på senare. Att leva som backpacker och inte veta exakt vad man ska göra är lite av poängen. Gillart starkt!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0